Det er visstnok ingenting, i det minste ikke AMD, som stopper Nvidia fra å støtte DLSS 2, 3 eller kanskje 3.5 i Starfield.
Det er opp til Bethesda og Microsoft
“Hvis de vil legge til DLSS, har de full støtte fra AMD,” er beskjeden fra Frank Azor, selskapets spill-sjef. Samtidig avslører han at de betaler spill-utgivere for å prioritere FSR (FSR 3 er nettopp annonsert og lanseres i september), men at det som en generell regel er slik at “om du spør oss DLSS-støtte, sier vi alltid ja.”
Dette er klokkeslettet du kan spille Starfield
Det er fra før av meldt at at hobby-utviklere skal gjøre det de kan for å implementere DLSS i Starfield (som lanseres med FSR 2), så det er håp om støtte, offisiell eller ikke, ikke så lenge etter lanseringen 1. og 6. september.
Fokuset på FSR er et mindre mysterium når vi vet at Starfield er det største Xbox-eksklusive spillet på veldig lenge, og at FSR 3 er på vei til Microsoft Series X og S. Bethesda har ikke besvart The Verge sine gjentatte henvendelser om DLSS-støtte er på vei.
Hvis og når Bethesda ønsker å bruke DLSS i spillet, har de vår fulle støtte.
Frank Azor, AMD, spillsjef
Annonse