Cyberpunk 2077 Phantom Liberty
Cyberpunk 2077 Phantom Liberty lanseres neste måned med DLSS 3.5.

Annonse


OPPDATERT: I høst kommer DLSS 3.5 og alle får – se Half-Life 2 RTX

Nvidia har avslørt DLSS 3.5, og den store nyheten er at “alle” kort får være med på ytelsesløftet.

Oppdatert, 18:19:

Se premieren av Alan Wake 2 med DLSS 3.5 i morgen:

Oppdatert,

Annonse


Nvidia hjelper også til med å lage Half-Life 2 RTX som en del av “RTX Remix:”

Alle RTX-kort drar nytte av dette

Dvs. alle RTX-kort. Der kun RTX 40-serien støtter DLSS 3 sin “Frame Generation”-teknikk for dramatisk forbedret ytelse, vil DLSS 3.5 som lanseres i høst komme til nytte for alle RTX-kort – det inkluderer 20-serien. I hovedsak er dette et løft for ekte ray tracing, altså med “path tracing.” Dog, det spørs hvor godt et RTX 20-kort vil gjøre det i Phantom Liberty med full ray tracing. Det blir nok i overkant tøft.

Dette i motsetning til spill som kun bruker ray tracing for skygger og refleksjoner, vil blant annet Cyberpunk 2077 (som fikk “path tracing” tidligere i år) Phantom Liberty-utvidelsen som lanseres 26. september i bruk 3.5. Også Alan Wake 2 som jo er utsatt til 27. oktober. Også Portal med RTX få DLSS 3.5 i løpet av høsten.

Slik har DLSS. frem til 3.1, blitt bedre:

Annonse