Intel fortsetter sin mediakampanje mot Apple.
Hadde du som Apple-fantast latt deg overtale?
De startet PR-stuntene etter at Apple lanserte sine M1-brikker i MacBook Pro, Air, iMac og Mac mini, og nå er de ute med et nok et forsøk på å overtale Apple-fansen – ved å bruke det som skal være ekte Apple-fans (Intel: “Ekte mennesker betalt for tiden og meningene sine”) i reklamen.
Det første Intel spør de håpefulle Apple-fanatikerne om, er om det ikke kunne vært fint å gjøre opplevelsen sin egen, blant annet ved å oppgradere med mer RAM.
Intel spiller de samme kortene
Deretter spiller den falske Apple-representanten av et reklameklipp der nettopp RAM-oppgradering er mulig. “De ekte menneskene” vet fremdeles ikke at det er snakk om en Wintel-maskin, men sier selvsagt “ja, takk”.
Deretter går Intel gjennom de vanlige punktene som Mac mangler: et stort spill-bibliotek som Windows, berøringsskjerm
Intel har tidligere angrepet Apple M1 for mangel på eGPU-støtte:
Intel hentet til og med en gammel kjenning fra Apples eldre reklamer:
Annonse