remedy entertainment
Remedy satte i gang for mange prosjekt, og har nå valgt å kansellere en av dem. Medarbeidere på prosjektet går over til andre spill-team.

Annonse


Kansellerer spill

Kestrel var navnet på Remedy sitt co-op-spill.

Artikkelen inneholder en annonselenke

Sparer penger, hjelper andre prosjekt

Nå melder studioet at de kansellerer “premium”-spillet som hadde et lite team som kikket på spillets mulige konsept – spillet var derfor i en tidlig planleggingsfase.

“Kodenavn Kestrel viste løfte tidlig, men var uansett i en tidlig konseptfase. Våre andre prosjekter har kommet godt videre og går videre til neste utviklingsstadier, og økende fokus på dem gir oss fordeler. Vi kan omfordele talentfulle Kestrel-utviklere til disse andre spillprosjektene, og mange av våre støttefunksjoner får ekstra fokus på driften deres,” melder Remedys CEO Tero Virtala.

Annonse


De beste spill-butikkene 2024

Beslutningen om å kansellere “kodenavn Kestrel” gir Remedy mulighet til å fokusere mer på de andre spillene i porteføljen. Andre pågående spillutviklingsprosjekter vil få erfarne utviklere omplassert fra Kestrel. I tillegg fjernes de planlagte investeringsbehovene for Kestrel og Remedys samlede rekrutteringsbehov reduseres.

Remedy

Sist gang vi skrev om spillet var vinteren i fjor. Den gang endret spillet retning, noe som ofte er hint i retning av at prosjektet ikke går som det skal:

“Planen var altså at spillet skulle være gratis, men nå har Remedy, som jo har stor-suksess med oppfølgeren til Alan Wake fra 2010, valgt å endre modellen å gå for en betalings-modell i stedet. Planen den gang var dessuten at Tencent skulle distribuere tittelen, og at det skulle være et co-op spiller-mot-miljø-spill (PvE.) Dette er ikke endret, men pengemodellen er.

“På grunn av usikkerhet knyttet til å skape et vellykket spill i det raskt skiftende F2P-markedet med tilhørende risikoer, har partene diskutert en ny retning for spill-prosjektet, som vil få det nye kodenavnet, “Kestrel,” forklarte Remedy den gang.

Annonse