Annonse


Kansellert, og det er bra

Det kommer ikke som den største overraskelsen på tampen av året: Naughty Dog har kansellert en flerspiller-utgave av The Last of Us som de har jobbet med i minst tre år.

Hadde stjålet for mange ressurser

I stedet valgte de å inkludere et roguelite-modus (No Return) i den ny-oppussede utgaven av The Last of Us Part II som lanseres 19. januar til Playstation 5. Studioet avslører at de ikke bare kansellerer, men at de har jobbet med flerspilleren basert på det populære spill-universet siden de utviklet The Last of Us Part II som ble utgitt i juni 2020.

Studioet valgte dog å droppe spillet fordi det hadde stjålet for mye ressurser fra andre spill:

“For å gi ut og støtte The Last of Us Online, måtte vi legge alle ressursene våre i å støtte innhold også etter lanseringen i årene som kommer, noe som ville hatt en alvorlig innvirkning på utviklingen av fremtidige enkeltspillerspill. Derfor hadde vi to veier foran oss: bli utelukkende et live-tjenestespillstudio eller fortsett å fokusere på enspiller narrative spill som har definert Naughty Dogs arv.”

Etter hvert som flerspillerteamet forbedret konseptet for The Last of Us Online i løpet av denne tiden, krystalliserte visjonen deres seg, spillet ble mer raffinert og tilfredsstillende, og vi var entusiastiske for retningen.

Naughty Dog

Studioet valgte altså det sistnevnte, noe vi tror er for det beste for alle i et marked som har mer enn nok nett-spill, men få virkelig store enspiller AAA-opplevelser. Studioet avslører dessuten at de jobber med flere store AAA-enspiller-spill. Studioet sier at teknologien de utviklet for prosjektet ikke er bortkastet og at det vil brukes i kommende spill.

Annonse