5. oktober lanserer Ubisoft Assassin’s Creed Mirage til konsoller og PC.
Ubisofts nye snike-spill er snill mot PC-er
Det nye spillet i serien ser ut til å gå tilbake til røttene, og i stedet for å være teknisk fancy, håper vi at spillbarhet settes i førersetet. Med en installasjons-størrelse på 40 GB har vi nok rett i det, ditto for mangel på Nvidia DLSS og AMD FSR (men merkelig nok Intel XeSS.)
Grafikken ser atmosfærisk ut uten å være noe i nærheten av Cyberpunk 2077 eller de andre langt mer ambisiøse forgjengerne (A380, 1060 og RX 570 er nok.) Det er faktisk litt deilig å slippe maskinvare-kjøret for en gang, spesielt om snikingen er skikkelig spennende.
Spillet er nemlig spesial-optimalisert for Intel Arc GPU-er og Intel sine 13. generasjon CPU-er, støtter MSI “Mystic Light” og “OWO Haptic Gaming System vest.”
Mange vil klare 4K og alt på maks og likevel nå 60 FPS
På PC får spillere støtte for ultrabrede-skjermer, HDR og så mange FPS PC-en din kan trykke ut. Spillet vil også kunne kjøres i 4K-oppløsning, ultra-detaljnivå og og 60 FPS med ikke alt for strenge maskinvarekrav:
- CPU: Intel Core i5-11600K/AMD Ryzen 5 5600X
- GPU: NVIDIA GeForce 3080 10GB/AMD Radeon RX 6900 XT 16GB
- RAM: 16 GB (to-kanal modus)
- OS: Windows 10/11
- SSD: 40 GB
Lanseringen er altså tidlig i oktober til:
- PlayStation 5
- PlayStation 4
- Xbox Series X|S
- Xbox One
- Amazon Luna
- Ubisoft+ (lanseringsdagen)
Annonse