Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Ved hjelp av gamle teknikker fikk skoleprosjektet til «bukkit» et utrolig nøyaktig detaljenivå. (Ill.: bukkit)

Spillbransjen banket av amatør

Spill: Se hva han får til.

Det er vanskelig å få til ansiktsanimasjoner i spill.

Utrolig virkelighetsnært
Underholdningsbransjen har kommet ganske langt de siste årene når det kommer til ansiktsdetaljer og animasjoner, men fortsatt ser
Half-Life 2 ganske bra ut i forhold til den nyeste konsoll-genersajon, og det er et spill fra 2004.

Se på klippet under, og vi lover deg at det er umulig å se forskjell på denne dataanimasjonen, og en film uten CGI-effekter.

En tidlig stillbilde-rendering. (Ill.: bukkit)

Enkelt, men smart
Det interessante er at mannen (med kallenvanet «Bukkit») som har laget demoen ikke har gjort ting så veldig mye annerledes enn hva som er vanlig i bransjen.

Det han har gjort er å bruke det som på fagspråket heter «animated diffuse map» (se nederste video). Det er bare en helt flat og dynamisk tekstur. Det er denne det lages en 3D-modell utfra.

Les mer om prosjektet her og her.

Beviset for at det ikke bare er en videofilm. (Ill.: bukkit)

Kilde:
Filmic Worlds

Stikkord: Spill, teknologi