Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Tim Cook har garantert fått med seg hva som har skjedd, men det var ikke han personlig som uttalte seg om saken denne gang.

Apple: – Det var vår feil

Forklarer hva som gikk galt.

Apple har redegjort for hva som skjedde når AppleCare ga hackere tilgang til Wired-journalist Mat Honans iCloud-konto.

Bekrefter Honans historie

Hacken medførte at tyvene formatert Honans Mac, iPad og iPhone.

I tillegg fikk de tilgang til Honans Gmail og Twitter-konto via iCloud som var koblet mot tjenestene.

Les også: – Apple ga hackere passordet mitt!

Apples offisielle forklaring

Til Wired forklarer Apples talsperson Natalie Kerris følgende, noe som bekrefter Honans tidligere påstander:

«Apple tar våre kunders personvern svært alvorlig, og det kreves flere former for verifikasjon før en Apple ID får nytt passord.

I akkurat dette tilfellet ble kundens data kompromittert av en person som hadde skaffet til veie personlig informasjon om kunden.

I tillegg fant vi at våre interne retningslinjer ikke ble fulgt helt og holdent. Vi gjennomgår nå alle våre rutiner for tilbakestilling av konto-passord for å sikre at våre kunders data er sikret.»

Kilde:
9to5mac

Stikkord: Apple, hacking, sikkerhet