Mandag 1. november lanserte Posten nettsiden Escape, og har tatt mål av seg til å ”sette en ny standard for netthandel og være i forkant av utviklingen”, ifølge en melding fra Posten.
Taper penger
Vi ser at nye handelsformer som Internett representerer potensielle volumer, sier Rolf Erik Hasle, direktør i Posten Fjernhandel til ITavisen.
Mye handel skjer over disk, og vi taper potensiell inntekt. Hvis tyve prosent skjer ved fjernhandel som Internett, spiller Posten en rolle, sier han.
Annonse
Ifølge anslag fra OECD vil 5 prosent av all handel i 2001 foregå via nettet. Organisasjonen hevder at volumet videre vil tredobles i løpet av år 2003.
Selger merkevarer
Posten har valgt samarbeidspartnere som har innarbeidede merkevarer i sitt sortiment. Det er med på å gi kundene en trygghet og kvalitet
Posten er en anerkjent og trygg bedrift og folk stoler intuitivt på oss. Vårt hovedmotiv er å formidle en reell følelse av trygghet og sikkerhet rundt det å handle på nettet.
– Med Escape ønsker vi å gi kundene en bekvem og trygg handel. Nå er tiden moden for å finne interessante varer på nettet til en hyggelig pris, samt å få dem brakt på døren innen akseptabel tid. Det skal også være mulig å betale med kort ved levering, lover Hasle.
Annonse