Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Galaxy S20 Ultra-eiere oppdager at glasset som skal beskytte kamera-systemet riper og noen ganger knuser av seg selv. (Ill.: ITavisen)

Frustrerte S20 Ultra-eiere sender oss fremdeles e-post – Samsung erkjenner ikke problemet

Kameraglasset knuser av seg selv.

I alt ni Galaxy S20 Ultra-eiere melder om nøyaktig det samme problemet, men Samsung bekrefter ingenting.

Vi mottar fremdeles e-post etter avsløringene i april

Problemet er at kameraglasset ripes av seg selv, helt uten at brukeren har gjort noe som helst galt. Flere av kundene har også brukt deksel som beskytter på baksiden.

Vi har mottatt to e-post denne uken med nøyaktig denne samme beskrivelsen: kunden oppdaget plutselig at kameraglasset er ripet, eller større riper som igjen medfører at glasset knuses helt.

Fordi Samsung ikke bekrefter at dette er noe problem, må kundene selv dekke kostnaden for reparasjon, som koster fra 1000 kroner til 3000 avhengig av servicesenter. I et av tilfellene fikk kunden tilbud om å «kassere» mobilen på verkstedet, eller returnere den for 430 kroner.

Ingen løsning enda

Samsungs kommentar til saken, og vi har ikke hørt noe siden april, er at de ikke har fått rapporter om at dette er et problem i andre marked.

Utover det har vi dessverre ikke noe mer informasjon å melde, men følte det var på sin plass å nå eventuelt andre som opplever samme problem – om nok rapporterer dette inn må selskapet ta en nærmere titt.

Om Samsung noen gang erkjenner feilen er selvsagt umulig å vite, men det faktum at relativt så mange har akkurat det samme problemet tyder på at visse kunder har fått en svak enhet.

Stikkord: galaxy, Mobil, samsung