Western Digital sin SanDisk-fortelling fortsetter. Siste nytt er at selskapet ikke svarer på den store amerikanske teknologi-avisen The Verge sine spissede spørsmål.
Tilbyr fastvare-oppdateringer, men er de til å stole på?
8. august skrev vi en sak om at flere av selskapets SanDisk Extreme Pro, Extreme Portable, Extreme Pro Portable og WD MyPassport SSD har en feil i seg som kan medføre at disken plutselig kobler fra maskinen fordi fil-systemet forsvinner. Man kan kanskje klare å hente innholdet tilbake, men uten korrekte filnavn – det fordrer uansett bruk av spesial-programvare.
Deretter fulgte vi opp 11. august og fortalte at selv disker i samme produkt-serie, som visstnok inneholdt feil-rettet fastvare (mer informasjon hos WD), også endte opp med å slette innhold, blant annet i The Verge-redaksjonen.
Dette er hva WD svarte
For nesten 14 dager siden sendte avisen en rekke spørsmål til WD sin PR-sjef, inkludert “hvorfor er disse diskene fremdeles i salg?,” og “hvordan skjedde dette?.” Altså helt grunnleggende og naturlige spørsmål om et alvorlig problem for de utsatte diskene. Det merkelige er at The Verge fikk svar fra WDs PR-sjef Robin Schultz, men uten å svare på et eneste spørsmål og uten noen tidslinje å kommunisere ovenfor kundene:
Som svar på nylige rapporter om bekymringer om spesifikke Western Digital bærbare SSD-produkter, ønsker vi å forsikre våre verdsatte kunder om at vi utfører alle de nødvendige tiltakene for å løse eventuelle produkt-relaterte problemer. Vi forstår betydningen av produktene våre for kundene våre, og vi tar disse sakene svært alvorlig. Vi gjennomfører en omfattende gjennomgang for å få en grundig forståelse av problemstillingene.
Robin Schultz, PR, Western Digital
Annonse