ford jim farley
Jim Farley har nå personlige erfaringer med treg el-bil-lading og bruker problemet til å markedsføre at Ford vil forbedre lade-mulighetene når Tesla lanserer lade-adapteren neste år.

Annonse


“Det er utfordrende å lade”

I en mini-kampanje for å markedsføre Fords lade-samarbeid med Tesla, er Ford-sjef kanskje litt mer ærlig enn de fleste toppsjefer.

Fords Tesla-samarbeid åpner for 15 000 ladestasjoner neste år når adapteren kommer

For Jim Farley innrømmer at “lading kan være utfordrende, men jeg lærer mye når jeg opplever de samme problemene som kundene våre.” Farley forklarer at det tok ham 40 minutter å nå 40 prosent batteri med sin F-150 Lightning – årsaken? En treg lader som er langt unna det Farley omtaler som en “bra” 350 kW-lader. Merk at Fords el-pickup ikke klarer mer enn 155 kW-lading, så de kjappeste hastighetene får han uansett ikke. Altså er det ikke bare laderne det står på.

Det var på Harris Ranch i Coalinga, CA. Der er det en rasteplass med flere ladeleverandører. Det var mange kjappere ladere jeg kunne ha ventet på, men jeg tok den første tilgjengelige, som var en tregere type. Jeg er ganske sikker på at det var derfor den var tilgjengelig!

Jim Farley, sjef, Ford

Farley kjørte så til Las Vegas, og en populær lade-park i Baker, California, var ladestoppet før gamling-byen. Farley opplevde denne som langt bedre: “det var så kjapt og enkelt,” og påpekte noe alle el-bil-eiere vet: lade-opplevelsen har mye å si for total-opplevelsen av å eie en.

Annonse