directstoragedemonstrert
Forspoken tar nytte av DirectStorage og AMD FSR 2.0.

Annonse


Gaming blir nesten 70 prosent kjappere

15. mars avslørte Microsoft at DirectStorage endelig er på vei til Windows, og derfor kunne tilby mye kjappere innlasting av spill og ingen ventetid mellom sekvenser.

Nå vises teknologien frem i spill

Teknologien brukes i Xbox Series X og S, så det er på tide det nå endelig er lansert utviklere, og det første spillet som er testet med det er intet mindre enn Forspoken som også kommer til PS5 11. oktober.

Det er store ytelsesgevinster å hente med både SSD-er og NVMe-brikker, men har man sistnevnte med minst 5000Mb/s-ytelse, vil visse scener i spillet lastes på ett sekund. The Verge merket at ulike deler av spillet ble lastet på henholdsvis 1,9 sekunder, 1,7 sekunder og 2,2 sekunder. 

Innlastingshastighetene dobles

Det store trikset her er at GPU-en tar seg av innlasting av alle deler av grafikken i tillegg til at hastighetene økes fra 2800Mb/s til 4800Mb/s.

The Verge så også Final Fantasy VII Remake Intergrade som kun brukte 10 sekunder fra PS5-hjemskjermen til man kunne styre karakteren.

Annonse