Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Ifølge Apple er denne logoen faretruende lik deres egen. Merk at Apfel Route ikke er et mobil-varemerke. (Ill.: RHEIN-VOREIFEL-TOURISTIK)

Apple: – Denne logoen er for lik vår!

Hvorfor kaster Apple bort tiden sin på dette?

En logo for en sykkelrute i Tyskland ligner ifølge Apple for mye på deres egen verdenskjente halvspiste eple-logo.

«Apfel route»

Epleruten ble registrert som et tysk varemerke i fjor, og selv om sykkelveier har lite med Apples forretningssegment å gjøre, mener de at eplet som brukes er for likt.

Apples advokater trykker nå på for å få turistnæringen i Rhine-Voreifel å slutte å bruke logoen. Det har ikke turist-selskapet noe lyst til, da de mener det vil være veldig dyrt å skifte ut all markedsføringsmaterialet.

Blir trolig enige

En av talspersonene i selskapet bak sykkelruten mener at det er vanvittig at Apple går etter dem da de tilbyr et helt annet produkt. «Det er helt utrolig at et så stort selskap angriper oss», mener de.

Rapporter fra tysk media melder at de to partene trolig kan bli enige om logoen blir mindre brukt i markedsføringsmateriale.

Mange Apple-kunder mener trolig at selskapet i stedet bør bruke penger og tid på å designe tastaturer som ikke ødelegges under normal bruk.

Kilde:
MacRumors

Stikkord: Apple