Nærmest alle konkurrentene til Apple, i hvert fall de størstelmhar blitt tatt i bruke en iPhone til å knipse et bilde til Instagram, eller legge ut en promotert tweet fra konkurrentens enhet.
Selv Apple bruker Android fra tid til annen
Mange selskap, som Samsung, bruker nemlig kjendiser for å promotere produktene sine, og flere ganger har disse PR-stuntene i stedet endt med fokus på at stjernen brukte en iOS-app. At disse folkene som får betalt for å reklamere, ikke gidder å bruke produktet selv, må anses som dårlig reklame.
Eller, er dette et slu PR-triks i et forsøk på å gjøre Android-folket klar over at Apple Music er å finne på plattformen de foretrekker? Vi tviler litt.
Artikkelen fortsetter.
Annonse
Apple Music finnes til Android, men likevel
Det er kanskje ikke så sjokkerende feilen Apple gjør, fordi Apple Music jo er tilgjengelig på Android, men likevel er det litt oppsiktsvekkende at de faktisk brukte en Android-mobil til å legge ut følgende:
Never thought I’d see the day ? pic.twitter.com/hpubXoIFCX
— Marques Brownlee (@MKBHD) 18. desember 2018
Annonse