Utviklerne av “PlayerUnknown’s Battlegrounds” annonserer på Twitter at det populære “Battle Royale”-spillet har rundet imponerende 400 millioner spillere på tvers av PC, mobil og Xbox One.
Samtidig opplyser spillstudioet at spillet har nådd 50 millioner salg på PC og Xbox One. Daglig er det rundt 87 millioner personer som spiller “PUBG” på tvers av plattformene.
Steam-salg
Milepælen feirer PUBG Corp. med å tilby “PUBG” til en rabattert pris i Steam-butikken. I perioden 19. juni til 5. juli kan man kjøpe spillet til 173,53 kroner, et avslag på 33 prosent.
“Takk til våre over 400 millioner spillere globalt på PC, Xbox og mobil. Til ære for denne milepælen er PUBG på Steam nå på salg for første gang”, skriver studioet på Twitter.
Annonse
Så langt er det ikke varslet noe tilbud for Xbox One-versjonen som koster 299 kroner i Xbox Store.
Lanserer “Event Pass”
Samtidig med dette annonseres det et “Event Pass” for “PUBG”, ikke helt ulikt hvordan “Battle Pass” fungerer i “Fortnite”. Dette er en ny måte å spore fremgang og låse opp nytt innhold på. Hvert “Event Pass” vil vare i rundt fire uker.
Later this week we will be unveiling the Event Pass. Our goal with this system is to introduce a new form of progression. By completing in-game missions and earning levels, you will be able to unlock rewards.
Learn more from our dev letter: https://t.co/0CSziJ7rm1 pic.twitter.com/IgRgVvkAAV
— PUBG (@PUBG) June 19, 2018
En siste nyhet er at kartet “Sanhok” omsider er klar for lansering. Det skjer førstkommende fredag 22. juni.
Under kan du se oss teste det nye kartet:
Kilde:
Engadget
Annonse