directsr windows 11
Microsoft skal avsløre DirectSR, et alternativ til DLSS og FSR, 21. mars.

Annonse


Microsoft bekrefter stor Windows 11-avsløring for spillere

18. til 22. mars er det duket for GDC i San Francissco, “Game Developers Conference.”

Baker inn super-oppløsning i Windows 11

Og Microsoft er til stede, og de skal snakke om “DirectSR” 21. mars. Men hva er det? Jo, det er Super Resolution, en Nvidia DLSS- og AMD FSR-konkurrent som bakes inn i Windows 11 og som allerede er avslørt av Microsoft:

“Automatic super resolution” er funksjonen som er å finne i de ferskeste Windows 11-testversjonene. “Bruk AI for å få støttede spill til å spille jevnere med forbedrede detaljer.” Det følger med en lenke til DirectX-bloggen, men uten noe mer dokumentasjon om funksjonen,” meldte vi 12. februar i forbindelse med en Windows 11-testversjon.

De oppdaget noe fantastisk

Microsoft bekrefter nå offisielt at de skal vise frem teknologien: “DirectX-teamet vil vise frem de siste nyhetene, demoene og den smarteste implementeringen for spillutvikling med nøkkelpartnere fra AMD og NVIDIA. Arbeidsgrafer er den nyeste måten å dra full nytte av GPU-maskinvare og parallellisere arbeidsbelastninger. Microsoft vil gi en forhåndsvisning av DirectSR, noe som gjør det enklere enn noen gang for spillutviklere å skalere støtte for superoppløsning på tvers av Windows-enheter.”

Det spennende blir å se om Microsoft vil kreve viss maskinvare, som Nvidia, eller om plattformen fungerer på tvers av en rekke skjermkort. Håpet er at DirectSR (og dette) blir å finne i 24H2 som lanseres i løpet av sensommeren.

Annonse