galaxy s24 ultra
Samsungs strategi om å gjøre Galaxy S Ultra-serien til sitt eget ekstra premium-produkt har vist seg å være smart. Bilde: ITavisen

Annonse


Samsungs strategi er sjokkerende god

Det har vist seg å være meget smart å differensiere Galaxy S-serien og Ultra-modellene, ikke bare i forhold til skjerm-størrelse og kamera, men også design.

Nesten 70 prosent velger Ultra

Galaxy S Ultra imponerte oss nok en gang i år, selv om det ikke var et like stort hopp som fjorårets S23 Ultra – mest fordi S22 Ultra den første tiden etter lanseringen var en programvare-skuffelse. Det å skille så mye mellom modellene, der Apple har valgt å kjøre samme design-stil, har fungert, og vel så det. For kundene punger i stor grad ut de ekstra tusenlappene (3500 kroner) det koster for toppmodellen vs. S24+. Begge starter for øvrig med 256GB lagringsplass.

“Etter lanseringen av den nye Galaxy S24-serien opplevde Samsung en tosifret økning i forhåndsbestillinger sammenlignet med sin forgjenger, hvor over 65 prosent av kundene valgte premiumvarianten, Galaxy S24 Ultra,” heter det i pressemeldingen fra Samsung. Vi har dessverre ikke detaljert salgsstatistikk, men merk at prosent-tallet omfatter forhåndsbestillinger og ikke salget etter at modellene kom i salg 31. januar.

  • Galaxy S24 Ultra – 17 990 kroner 256GB, 19 490 kroner 512GB, 22 490 kroner 1TB
  • Galaxy S24+ -14 490 kroner 256GB – 15 990 kroner 512GB
  • Galaxy S24 – 11 490 kroner 128GB – 12 290 kroner 256GB

Annonse