starfield
Starfield får by-kart og en helt ny måte å reise på neste år.

Annonse


Hemmelig forbedring på vei

Bethesda tullet ikke da de sa de ikke var ferdige med å utvikle Starfield.

Skyrim lever fremdeles etter 12 år

Spillet har gradvis mistet spillere siden lanseringen i september, og fordi studioet naturligvis ønsker en aktiv spillerbase og en lang levetid ala Skyrim, er de nødt til å ta grep med en produksjon de har brukt milliarder av kroner og mange utviklings-år på. Spillet får også meget hard medfart på Steam, noe som fikk Bethesdas kunde-service til å svare på flere av dem.

Spillernes frustrasjoner går i stor grad på at rom-eventyret ikke er et åpen-verden-spill som studioet er kjent for. Dette skal Betheda nå kanskje prøve å gjøre noe med.

Antallet snitt-spillere de siste 30 dagene er alarmerende lavt.

Kan de gjøre Starfield til et åpen-verden-spill?

På Reddit har de svart fansen, og takker først og fremst for tilbakemeldingene, for deretter å avsløre hva de har planer om med stor-oppdateringen som lanseres tidlig neste år. AMD FSR3 og Intel XeSS bakes inn i oppdateringen som også vil rette oppdrag som feiler mens spilleren er aktive i dem, noe som er langt vanskeligere enn å fikse quest-feil før spilleren starter dem.

Det mest spennende er at Bethesda jobber med en ny måte å reise på, men de vil ikke avsløre hvordan det skal fungere. Vi håper det åpner verdenen og i det minste at det er mindre lastepunkter. De skal også implemtentere by-kart, mod-støtte og det avsløres at mer tradisjonelle feilrettinger skal rulles ut hver sjette uke.

Annonse