Annonse


2,4 millioner strømmet til Netflix

Etter to katastrofale kvartaler er Netflix tilsynelatende tilbake.

Aksjeverdien opp 12 prosent

skumle var tallene for strømme-selskapet at de valgte å forhåndsannonsere de skal lansere en reklame-finansiert utgave som lanseres i en rekke land neste måned for rundt 74 kroner omregnet fra dollar.

Nå ser Reed Hastings og teamet ut til å ha snudd skipet. Men helt i land er de ikke. Mer om dette under.

Netflix rapporterer at de i tredje kvartal klarte å kapre 2,41 millioner nye tittere og tror de kan klare å overbevise ytterligere 4,5 nye til å bli kunde i fjerde kvartal.

Annonse


Mener de ble hjulpet av dette

Visstnok skal serier som “Monster: The Jeffrey Dahmer Story,” “Stranger Things” sesong fire, “The Gray Man” og “Purple Hearts” hjulpet selskapet til å hente kundene.

De aller fleste ferske kundene kommer fra det asiatiske stillehavsområdet – USA og Canada vokste minst med kun 100 000 nye. Selskapets hjem-marked gjør det derfor langt svakere, noe som uansett er grunn til bekymring.

Selskapet forventer 7,87 milliarder dollar i fjerde kvartal, mens analytikerne forventer et noe bedre tall: 7,98 milliarder dollar. Netflix klarte å øke omsetningen med 5,9 prosent til 7,93 milliarder dollar i tredje runde.

Annonse