slikernetflixmedreklame
Netflix med reklame vil koste under 80 kroner og lanseres i de største markedene neste måned.

Annonse


Prisen for reklame-Netflix er avslørt – så mye reklame blir det

12 land får tilgang til Netflix med reklame 3. november. Da ble det altså lansering i år etter mye frem og tilbake, men kun i de største markedene.

Navnet er “Basic with Ads”

Norge er ikke på listen over abonnementet som er priset til 6,99 dollar måneden, altså 74 kroner. Selskapet hinter om at denne prisen kan økes i fremtiden

Tjenesten lanseres neste måned i USA, Australia, Brasil, Canada, Frankrike, Tyskland, Italia, Japan, Korea, Mexico, Spania og Storbritannia. Med andre ord må nok Nord-Europa vente til neste år.

Grunnet lisens-utfordringer, som vi tidligere har dekket, vil ikke hele Netflix-biblioteket være tilgjengelig for disse kundene. I tillegg er video-kvaliteten maks 720p/HD (hva nå enn det betyr) og man ikke laste ned.

Annonse


Slik serveres reklamen

Nå vet vi også mer om hvor plagsomme reklamene blir ved lansering: reklamene har 15 eller 30 sekunder lengde og spilles av før og etter TV-serien og filmen har startet og konkludert.

Videre forklarer Netflix at det vil være i snitt fire til fem minutter med reklame per time, men slik vi skjønner det er det altså det over som gjelder ved lansering.

Målrettet reklame

Reklamen blir målrettet i forhold til hvor kunden befinner seg, og hvilken sjanger vedkommende ser på.

“Annonsører vil også kunne stoppe annonser fra å dukke opp i innhold som kan være i strid med merkevaren deres (f.eks. sex, nakenhet eller grafisk vold),” heter det i pressemeldingen fra Netflix.

Annonse