Netflix har mistet nærmere 1 millioner kunder internasjonalt, avslørte selskapet i sin kvartalsrapport for andre kvartal 2022.
Mister seere, øker inntektene
Selskapet avslørte også at de ikke kommer til å lansere den reklamefinansiertere planen før tidlig neste år, etter først å ha sagt dette skulle lanseres sent i år.
Nå har det kommer enda mer informasjon om reklame-modellen, og det er ikke godt nytt.
For selv om Netflix har økt inntektene fordi de har justert opp prisene, så vil ikke reklame-abonnementet tilby et like stort bibliotek som de dyrere abonnementet-planene.
Annonse
Vil måtte reforhandle alt
Årsaken er at selskapet har avtaler med produsentene om ikke å servere innholdet med reklame, enkelt og greit. Derfor vil Netflix måtte reforhandle kontraktene både i USA og internasjonalt, for å få på plass så mye innhold som som mulig.
The Wall Street Journal har allerede avslørt at Netflix er i kontraktsforhandlinger med Warner Bros. (You), Universal (Russian Doll) og Sony Pictures Television (Cobra Kai).
Tjenesten vil også måtte forhandle igjen for å kunne servere reklame-kundene hit-serier som Breaking Bad.
Netflix med-sjef og “Chief Content Officer” Ted Sarandos uttalte under kvartalsrapporten følgende om innholdet:
“Mesteparten av innholdet som det store flertallet ser på Netflix inkluderes i annonsemodellen. Det er noe av innholdet som ikke følger med, men vi er i samtaler med studioene om dette. Om vi lanserte produktet i dag ville kundene i annonseklassen ha en flott opplevelse. Vi vil fjerne noe ekstra innhold, men absolutt ikke alt. Vi tror ikke det blir et problem for virksomheten.”
Annonse