Netflix varslet først at de skulle lansere et reklame-finansiert abonnement sent i 2022. Nå utsetter de.
Utsetter reklame-abonnementet til 2023
Selskapet har som kjent inngått en avtale med Microsoft om å servere reklame på tjenesten, men skal i stedet lansere tilbudet tidlig neste år.
Samtidig avsløres det nok en kalddusj i forhold til kunder: Netflix melder i sin ferske kvartal-rapport at de mistet 1,3 millioner kunder i andre kvartal 2022 i USA og Canada.
De gikk altså ned fra 75,58 millioner kunder til 74,58.
Annonse
Trodde de skulle miste enda flere
Selv om selskapet snappet opp flere kunder i visse områder, er totalen at de mistet 970 000 kunder globalt – langt mer enn de 200 000 de meldte de mistet i første kvartal i år.
Det var forventet at de kunne miste så mange som to millioner kunder, så det er i det minste et slags lyspunkt for selskapet.
Det er også et annet lyspunkt, i det minste på kort sikt: fordi Netflix har justert opp prisene tjener de nå mer per abonnement. Inntektene økte derfor med ni prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Annonse