netflixmistermentjenermer
Netflix mistet nesten 1 million kunder i andre kvartal 2022, men tjener mer enn i fjor grunnet økte priser.

Annonse


Netflix har mistet nesten 1 million kunder – utsetter reklame-abonnement

Netflix varslet først at de skulle lansere et reklame-finansiert abonnement sent i 2022. Nå utsetter de.

Utsetter reklame-abonnementet til 2023

Selskapet har som kjent inngått en avtale med Microsoft om å servere reklame på tjenesten, men skal i stedet lansere tilbudet tidlig neste år.

Samtidig avsløres det nok en kalddusj i forhold til kunder: Netflix melder i sin ferske kvartal-rapport at de mistet 1,3 millioner kunder i andre kvartal 2022 i USA og Canada.

De gikk altså ned fra 75,58 millioner kunder til 74,58.

Annonse


Trodde de skulle miste enda flere

Selv om selskapet snappet opp flere kunder i visse områder, er totalen at de mistet 970 000 kunder globalt – langt mer enn de 200 000 de meldte de mistet i første kvartal i år.

Det var forventet at de kunne miste så mange som to millioner kunder, så det er i det minste et slags lyspunkt for selskapet.

Det er også et annet lyspunkt, i det minste på kort sikt: fordi Netflix har justert opp prisene tjener de nå mer per abonnement. Inntektene økte derfor med ni prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

Annonse