iphone14promaxogteliaskøsystem
Hvorfor er det slik at kø-systemet ikke alltid fungerer? Telia forsikret om at køsystemet fungerer med førstemann til mølla-prinsippet, men innrømmer at det har skjedd en glipp i denne saken. Har det skjedd flere er nå spørsmålet.

Annonse


Bestilte først, får sist – Telia garanterer likevel at det er førstemann til iPhone 14-mølla

Populære teknologiprodukter alle ønsker å skaffe seg, som iPhone, RTX 30-serien og Playstation 5, har endt med kaos i nettbutikker, bitre kunder og noen ganger brutte løfter grunnet systemsvikt.

Hvorfor fungerte ikke kø-systemet denne gang?

Fredag 16. september, iPhone-lanseringsdagen, proklamerte Telia at de “sender ut mobilene i rekkefølge, etter hvem som har bestilt først, rett og slett.”

Det høres ut som den eneste rimelige løsningen, men fungerer det alltid?

Annonse


Nei, mener en Telia-kunde som kontaktet oss. Paret bestilte begge en iPhone 14 Pro Max 128GB i mørk lilla. Den ene bestilte 20 minutter senere enn den bedre halvpart, men likevel fikk den tregeste bestilleren først – vedkommende som var først ute har ikke hørt noe noen levering av mobilen.

LES OGSÅ: Mener Komplett brøt PS5-løfte: – Jeg mistet plassen i køen.

Telia forsikret om førstemann til mølla-systemet.

Nå er leveringen ubekreftet

Til oss forklarer kunden, som viser oss skjermbilder, at Telias service-representant sier at ordren ikke har stoppet opp i systemene og at det er “utrolig rart at dette har skjedd.”

Medarbeideren uttaler så at han eller hun skal sørge for at kunden ikke faller bak i køen, men at det likevel kan ta noe tid før kunden får sin mobil.

Pr nå er levering fra Telia ukjent. De håpet på ny leveranse før neste helg, men ingenting er bekreftet.

iPhone 14 Pro max-kunde, Telia.

Den siste meldingen fra Telia var at de ikke hadde noen god forklaring på hva som har skjedd. Operatøren forsikrer enda en gang at kunden ikke ville falle bak i køen.

Samtlige iPhone 14 Pro Max-modeller har nå ubekreftet leveringstid på Telias nettbutikk.

Dette forklarer Telia

Vi kontaktet Telias informasjonssjef Daniel Barhom.

Til ITavisen forsikrer han kundene om at de “sender ut mobiltelefonene i den rekkefølge vi mottar bestillingene,” men at “i denne konkrete saken har det vært en teknisk feil i våre systemer, og det beklager vi på det sterkeste.”

Telia bekrefter igjen at kundens ordre ligger i systemet, og at de “håper han får sin nye mobiltelefon om ikke lenge.”

Vi spurte Barhom hvordan det er mulig at det har oppstått en teknisk feil i systemene for kun en kunde, og eventuelt om det var en medarbeider som trykket feil kun i dette tilfellet. Barhoms svar til oss er at de undersøker hva som har skjedd i saken.

Har du opplevd sdet samme hos Telia eller i andre nettbutikker? Kontakt oss.

Annonse