Hopp til navigasjon Hopp til innhold
343 sier de tar til seg endel av kritikken, spesielt rundt grafikken. (Ill.: Microsoft/343)

Nå snakker de ut om Halo: Infinite

Spill: Flere avsløringer, blant annet at demoen bare er noen uker gammel.

Versjonen 343 Industries viste frem på en PC nå nylig var ikke fra mars, faktisk er denne versjonen bare noen uker gammel.

Dette skrev vi om spillet 24. juli:

«Det er Xbox PR-mann Aaron Greenberg som nå bekrefter at spillet kommer til «å bli bedre og bedre fremover».

«Vi er midt i en global pandemi, det er juli, og vi er langt fra julen. Det du har sett er et spill som fremdeles er under arbeid. Når det er sagt så du sikkert strømmen i 1080p, kanskje. Se den i 4K og 60FPS».

Det betyr muligens at denne versjonen er fra tidlig på året – kanskje mars? Halo-studioet 343 har jobbet hjemme siden mars, så det gir mening.»

Det kan se ut til å at det er mye å gjøre, og det er ikke mange månedene å gjøre det på

Dessverre er versjonen altså forholdsvis ny, og selv om november føles langt unna, er det 1. august i morgen. 343 har derfor tre måneder og litt vekslepenger til på å gjøre spillet klart til Xbox Series X sin debut der mye av poenget må være å imponere med den nye kraftige maskinvaren.

Microsofts maskin lanseres i november, trolig thanksgiving 26. november, og 343 har ikke mye tid på seg om spillet er i dårligere stand på flere områder enn det visuelle.

343 nå melder nå også at «opp til » 4K og 60 bilder i sekundet er «målet» for kampanjedelen på Xbox Series X, så det er altså en mulighet for at de må nedskalere oppløsningen i visse deler av spillet for å oppnå 60.

For å spare ressurser til den aller viktigste utviklingen, er det allerede kjent at spillet får ray tracing på Series X og PC etter lansering.

343 tar til seg grafikk-kritikken

Men hva er det 343 sier? Jo, at de har lest tilbakemeldingene og at de fleste var positive til det de så under den åtte minutter lange videoen. De forklarer også den visuelle stilen som endel har reagert på, og sier de ønsket å gå mer tilbake til røttene med et stilrent design.

Merk: det blir ikke mulig å handle loot for ekte penger.

Samtidig tar de til seg kritikken i forhold til grafikken, og sier at Digital Foundry sin gjennomgang av spillet, og tilhørende kritikk, er mottatt:

343 skriver om tilbakemeldingene vedrørende grafikken at:

«På mange måter er vi enige her. Vi har arbeid å gjøre for å ta tak i noen av disse områdene og heve grafikknivået og generell presentasjon i det endelige spillet. Versjonen som ble vist frem var i arbeid fra flere uker siden, med en rekke grafiske elementer og spillsystemer som fortsatt ikke er ferdige og polerte.

Selv om noen av tilbakemeldingene var som forventet og omtalte ting vi allerede jobber med, har andre tilbakemeldinger brakt nye muligheter og overveielser som teamet tar veldig seriøst og jobber med å vurdere.

Vi har ikke noe håndfast å dele akkurat nå, men teamet jobber så raskt som mulig med planer om å løse noen av tilbakemeldingene rundt detaljer, klarhet og helhetlighet. Laget er engasjert og fokusert på å sørge for at vi har en vakker verden for spillere å utforske når vi lanserer.»

Flerspiller-betaen skjer kanskje ikke

Det er også interessante ting de deler om flerspiller-delen, og det er tydelig at 343 nå føler presset. De skriver at en større beta-test av spillet nå er veldig usikkert, grunnet pandemi-situasjonen, men at de håper å få det til før lansering.

343 avslører for øvrig at kampanjedelen av spillet støtter to spillere med delt skjerm og fire spillere på nett, co-op. En annen gladnyhet er at spillet støtter LAN-flerspiller.

Vi håper ikke på noe annet enn det beste for 343 og Halo-serien som vi elsker, men denne oppdateringen fra teamet, som er ganske ærlig, roer ikke følelsen vår om at utviklingen på ingen måte har gått på skinner, og styrker ryktene om at koden er rotete og at spillet egentlig var myntet på dagens generasjoner konsoller.

Kilde:
Halo

Stikkord: halo, Spill, xbox