haloinfinite
Halo: Infinite demoen som har fått ganske hard medfart er trolig flere måneder gammel og ble vist frem på en PC under Series X-pressekonferansen i går.

Annonse


Halo: Infinite-demoen er gammel og kjørte på PC

Mange er skuffet etter Microsofts Xbox Series X-pressekonferanse i går, inkludert undertegnede.

Demoen var gammel og ble ikke vist frem på Series X

Mange hadde ventet seg langt mer gameplay, og det vi fikk se av gameplay viser seg nå å være gammelt (og ble kjørt på PC), og vi referer til Halo: Infinite, da det ikke var stort annet.

Det er ikke uvanlig å vise frem konsoll-spill under utvikling på PC, men det er kanskje litt mindre vanlig at dette skjer når man markedsfører en ny konsoll som den kjappeste på markedet.

Fordi covid traff spill-selskaper like hardt som alle andre, har teamene jobbet mye hjemme, noe som uten tvil gjorde det vanskelig for dem å ha en ny demo klar.

Annonse


Hevder Halo: Infinite kommer til å bli bedre og bedre

Det er Xbox PR-mann Aaron Greenberg som nå bekrefter at spillet kommer til “å bli bedre og bedre fremover”.

Greenberg har fått med seg kritikken, og svarte følgende:

“Vi er midt i en global pandemi, det er juli, og vi er langt fra julen. Det du har sett er et spill som fremdeles er under arbeid. Når det er sagt så du sikkert strømmen i 1080p, kanskje. Se den i 4K og 60FPS”.

Det betyr muligens at denne versjonen er fra tidlig på året – kanskje mars? Halo-studioet 343 har jobbet hjemme siden mars, så det gir mening.

Det håper vi, for da er det nok gjort ganske så store forbedringer internt og flere store forbedringer på vei innen lanseringen i julen til Series X, PC og Xbox One.

En annen avsløring etter pressekonferansen er at spillet ikke ble vist på en Xbox Series X, men en PC som er så nærme Series X-spesifikasjonene som mulig, eller “representativ”, om du vil.

Det er nå også kjent at spillet ikke lanseres med ray tracing fra dag en, men får en gratis-oppdatering som legger til dette senere.

En annen ting som har forvirret mange, og som nok skuffer, er at mange av spillene fra Microsofts førstepartsstudioer trolig ikke kommer til Xbox One.

Fordi spillene ikke kommer til Xbox One, men med det faktum at Xbox-sjef Phil Spencer lovte at alle første-spillene skulle kunne spilles på Xbox One i løpet av de neste to årene, innebærer det at veldig mange av spillene er flere år unna lansering, inkludert Forza som tradisjonelt sett har vært et konsolllanseringsspill.

Hellblade II drives av Unreal Engine 5, noe vi hadde følelsen av da vi så traileren i mai, men som den gang da ikke var bekreftet. Det er vi veldig hypa for.

For å gjøre forvirringen komplett stod flere av spillene først oppført med Xbox One-støtte, men det ble senere fjernet:

Greenberg svarer at spillene kan komme til Xbox One senere, men at fokuset er Series X om det er hva utviklerne ønsker:

Kilder:
PC Games
USGamer

Annonse