Hopp til navigasjon Hopp til innhold
PUBG har falt litt etter Fortnite, men slaget er ikke tapt. (Ill.: PUBG Corp.)

– Vi har ikke vært dyktige nok

Spill: «PUBG»-utviklerne innrømmer at de har havnet etter «Fortnite»

Etter å ha erobret spillverdenen med nesten ukentlige rekorder, er det «Fortnite» som er det store om dagen. «PlayerUnknown’s Battlegrounds» har falt litt etter og det innrømmer utvikleren.

Tre fokusområder

I et blogginnlegg skriver PUBG Corp. at de ikke har vært dyktige nok til å være ute med nytt innhold, noe Epic Games som står bak «Fortnite», har vært.

– Selv om vi har gjort noen meningsfulle forbedringer til PUBG, har vi kommet til kort på andre måter. Spillere har med rette pekt på at vi har feilet med å imøtekomme klager på ytelse, og den seneste tiden har vi ikke gjort en god jobb med å kommunisere endringene vi gjør i spillet. I dag ønsker vi å endre det med en dypdykk i de tingene vi prioriterer, skriver «PUBG»-utvikleren.

De tre tingene PUBG Corp. vil fokusere på fremover, er ytelse, optimalisering på serversiden og juks. Når det gjelder de to førstnevnte, skriver studioet at roten til problemene både ligger på klient- og serversiden. I tillegg økes altså fokuset på juks ytterligere, noe spillet har slitt stort med.

Slik skal «PUBG» få tilbake spillerne fra «Fortnite»

«Sanhok» neste måned

Samtidig skriver studioet litt om andre ting. Blant annet det nye kartet «Sanhok» som etter planen skal bli tilgjengelig på serverne før slutten av juni. Kartet får blant annet eksklusive kjøretøy og våpen.

– I løpet av de kommende ukene skal vi dele flere godsaker som kommer til Sanhok. Det er så mye arbeid som gjenstår før vi virkelig kan levere på PUBGs potensial, skriver utvikleren i det lengre blogginnlegget du kan lese på Steam.

Dagens spørsmål: «Fortnite» eller «PUBG», hvilket foretrekker du?

 

Kilde:
PUBG Corp.

Stikkord: pubg, Spill