Nye tall fra Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) avslører forholdet mellom de mest populære iPad-ene i USA.
iPad mini
I løpet av fjorårets siste kvartal var det iPad mini-familien som var den mest populære med 47 prosent markedsandel. Dette er en økning på 15 prosentpoeng sammenlignet med tilsvarende tall fra samme periode i fjor.
iPad mini 3 var 2013 var den mest populære mini-modellen, mens iPad mini 4 innehar andreplassen. Den mest solgte iPad-en totalt i USA var Air 2 med over 25 prosent markedsandel alene.
Annonse
iPad Pro
Tallene til CIRP viser også at nykommeren iPad Pro stod for en betydelig del av nettbrett-salget til Apple i det fjerde kvartalet i 2015, og det store nettbrettet hadde 12 prosent av markedet.
Apple har opplevd et svekket nettbrett-salg de seneste årene, men Jitesh Ubrani, analytiker ved Worldwide Device Trackers, uttalte før jul at iPad Pro kan være den eneste årsaken til at iPad-serien kan slå tilbake.
– Overgangen til nettbrett med avtakbart tastatur er én av to nøkkeltrender vi ser: veksten til Windows og snuoperasjonen til Apples iPad-serie, uttalte Ubrani.
Kilde:
Apple Insider
Annonse