amazon copy

Annonse


Strengere Android

Amazon gjør seg klar til å åpne sitt eget marked for Android. Butikken skal hete Appstore, og vil være strengere med hvilke apps de slipper inn. Utviklere har nå fått muligheten til å sende inn apps så de er tilgjengelig for nedlastning ved åpningen av markedet.

Må godkjennes
De ønsker nettopp å løse godkjenning på en måte som ligner mer på Apples. Utviklere som ønsker sine applikasjoner i markedet må først levere dem inn til Amazon, som så tar en uke på å gå ordentlig gjennom applikasjonen før de bestemmer om den godkjennes.

Levereringen av apps har de gjort så enkelt som mulig, utviklere trenger bare sende inn den samme apk-filen som de gjør til Android Market.

De bestemmer prisen
Det mest overraskende med Appstore er at utviklerne selv ikke bestemmer hvor mye appene deres skal koste, Amazon har selv all kontroll over prisingen. Når appen sendes inn skriver man ned hvor mye du selv ønsker for den, så går Amazon over den før de velger prisen de mener den er verdt. Utviklerne får 70 % av inntektene, og uansett hvor billig Amazon priser appen får de 20 % av prisen de først oppga at de ønsket.

Annonse


Bedre anbefalinger
Noe av det Amazon gjør best er databaser med anbefalinger. Dette ønsker de å gjenskape med Appstore, og vil koble sammen anbefalinger av apps og fysiske produkter. Hvis en kunde sitter og søker på fotballdrakter, vil han bli presentert med muligheten til å kjøpe fotballapps f.eks.

Appstore vil først være tilgjengelig kun i USA, men vil senere bli tilgjengelig for oss i Europa. Amazon har ikke satt noen konkret dato utover at det vil skje utover året.

Kilde:
Techcrunch

Annonse