Flere spennende lanseringer til tross, analytikere tror at veksten til smartklokkene vil avta fremover.
Tror flere velger smarthøyttaler
Ifølge en ny rapport fra analyseselskapet eMarketer sliter kundene med å finne en årsak til å kjøpe en smartklokke.
“I stedet forventer vi at flere vil foretrekke å gi smarthøyttalerne i julegave til teknologientusiaster denne høytiden, ettersom de er rimeligere”, skriver eMarketer-analytikeren Cindy Liu i rapporten.
I oktober 2015 estimerte selskapet at smartklokkemarkedet ville vokse med 60 prosent blant eldre personer i USA i 2016, men veksten var kun på 24,7 prosent.
Annonse
– Ikke et må ha-produkt
Nå anslår eMarketer at veksten for smartklokkene i 2018 kun vil være på 11,9 prosent og at den året etter og videre vil være ensifret.
“Veksten vi vil se for smartplagg vil i hovedsak komme fra nye brukere av smartklokker. Likevel er smartplaggmarket i hovedsak dominert av helse- og aktivitetssporere. Vi har virkelig ikke sett en smartplaggenhet som blir det neste store “må ha-“produktet. Inntil det skjer vil veksten være konservativ”, skriver analytikeren.
Føler du at smartklokker er et må ha-produkt?
Kilde:
Business Insider
Annonse