nvidia dlss
Microsoft skal forene DLSS, FSR og XeSS med et nytt API som kanskje er klart senere i år. Vi får vite mer neste måned. Avbildet: Nvidia DLSS-illustrasjon

Annonse


Microsofts grafikk-hemmelighet er avslørt

Microsoft har avslørt hva DirectSR er, altså en Super Resolution-plattform i Windows.

Ikke et alternativ til DLSS og FSR, men en kobling mellom dem

Selskapet har nemlig publisert planene sine på DirectX-bloggen i forkant av Game Developers Conference (18. til 23. mars) i San Francisco neste måned. Vi får vite mer da, men nå vet vi hva formålet med DirectSR er: ifølge selskapet er dette den manglende koblingen spill-utviklere, AMD, Nvidia og Intel har vært på søken etter.

For i stedet for å være et alternativ til Nvidia DLSS, AMD FSR eller Intel XeSS, så kobler Microsoft disse teknologiene sammen med en helhetlig plattform på tvers av maskinvare og ulike SR-teknologi:

“DirectSR er den manglende koblingen utviklere har ventet på med SR-integrasjon, og gir en jevnere, mer effektiv opplevelse som skaleres på tvers av maskinvare. API-en muliggjør SR fra flere leverandører gjennom et felles sett med innganger og utganger, og lar en enkel kodebane aktivere en rekke løsninger, inkludert NVIDIA DLSS Super Resolution, AMD FidelityFX Super Resolution og Intel XeSS.”

Utviklere vil snart kunne teste DirectSR når den blir en del av Agility SDK-en. Microsoft sier vi får vite mer om hvordan DirectSR kan integreres i spill 21. mars under GDC.

Annonse