Netflix sommeren 2023
Netflix fortsetter å kapre nye kunder selv etter at de startet å blokkere for passord-deling.

Annonse


Det brukerne hater er en suksess for Netflix

Netflix ble skremt til å gjøre flere tiltak da de for første gang mistet seere sommeren i fjor.

Fortsetter å øke etter passord-blokkeringen

“Samtidig avsløres det nok en kalddusj i forhold til kunder: Netflix melder i sin ferske kvartal-rapport at de mistet 1,3 millioner kunder i andre kvartal 2022 i USA og Canada. De gikk altså ned fra 75,58 millioner kunder til 74,58,” meldte vi juli 2022. Siden den gang har Netflix snudd den negative trenden, og vel så det.

For 10. juni meldte vi at “nå observerer de det største kunde-rushet til tjenesten siden de startet å måle for fire år siden. Per selskapet økte nye daglige kunder til 73 000, det er en økning på 102 prosent sammenlignet med de to forrige måneders snitt. 26. og 27. mai klarte tjenesten å hente inn nesten 100 000 nye kunder, hver dag. Dette er til og med bedre tall enn under covid da alle satt inne.”

Netflix har grunn til å juble

Og nå har Netflix enda flere grunner til å juble, for analytiker-selskapet Antenna avslører at strømme-selskapet hentet inn 2,6 millioner nye kunder i juli i år i det amerikanske markedet. Dette er per samme selskap mer enn normalt på denne tiden av året, men en 25,7 prosent mindre økning enn juni.

23 prosent av de ferske kundene valgte reklame-abonnementet, en økning på fire poeng siden juni 2023 og det høyeste tallet for det billigste abonnementet siden lanseringen i november:

Annonse