Netflix øker
Netflix henter kunder som aldri før, og mange flere enn de mister grunnet anti-deling-systemet som ble innført i over 100 land 23. mai.

Annonse


Kundene hater det, men Netflix øker som aldri før

Analytiker-selskapet Antenna har fulgt med på Netflix sine kunde-tall siden 2019.

Voldsom økning

Nå observerer de det største kunde-rushet til tjenesten siden de startet å måle for fire år siden. Per selskapet økte nye daglige kunder til 73 000, det er en økning på 102 prosent sammenlignet med de to forrige måneders snitt. 26. og 27. mai klarte tjenesten å hente inn nesten 100 000 nye kunder, hver dag. Dette er til og med bedre tall enn under covid da alle satt inne.

Og som Netflix håpet på er det flere som registrerer seg som nye kunder, selv om også flere falt av etter at tjenesten satte en stopper for passord-deling. Ifølge Netflix delte mer enn 100 millioner husholdninger passord med en eller flere.

I løpet av de første seks dagene siden de implementerte det nye regelverket, har Netflix hatt de fire største enkeltdagene med nye amerikanske kunder i løpet av de 4,5 årene Antenna har målt strømmetjenesten.

Antenna

Det var 24. mai vi meldte at Netflix startet blokkering av passord-deling også i Norge dagen før. For 39 kroner ekstra kan man betale for at en annen har tilgang utenfor husholdningen.

«Fra i dag begynner vi å sende ut denne e-posten til medlemmer som deler Netflix utenfor husholdningen sin i Norge. En Netflix-konto er beregnet på én husholdning. Alle som bor i husholdningen kan bruke Netflix uansett hvor de befinner seg – hjemme, på farten, på ferie – og dra nytte av nye funksjoner som Profiloverføring og Administrer tilgang og enheter. Vi er klar over at medlemmene våre har mange valg når det gjelder underholdning. Derfor investerer vi tungt i et bredt utvalg nye filmer og serier, slik at det alltid er noe bra å se på Netflix, uansett smak, humør, språk eller hvem du ser sammen med,» meldte Netflix den gang.

Annonse