reklame-netflix mye bedre
Netflix har stor-oppgradert abonnementet med reklame med 1080p og to samtidige strømmer.

Annonse


Reklame-Netflix blir mye bedre

Det reklame-drevne Netflix-abonnementet til drøye 70 kroner, omregnet fra dollar, er ikke lansert i Norge enda men er tilgjengelig i 12 marked.

Oppgraderer kundene i løpet av april

Men når det skjer vil det nok skje med forbedringer som allerede er rullet ut i USA. For nå får kundene en langt bedre opplevelse uten å betale mer. Netflix oppgraderer nemlig videokvaliteten fra 720p til 1080p, og det er ikke noe å kimse av – dessuten vil kundene kunne se opp til to video-strømmer samtidig uten at man blir bedt om å avslutte den ene slik det var før.

At Netflix gjør denne endringen kan tyde på at de planlegger en bredere lansering. Det blir dog spekulasjoner, da vi ikke har hørt noe konkret

Reklame-Netflix ble lansert i USA i november i fjor:

“Tjenesten lanseres neste måned i USA, Australia, Brasil, Canada, Frankrike, Tyskland, Italia, Japan, Korea, Mexico, Spania og Storbritannia. Med andre ord må nok Nord-Europa vente til neste år.

Annonse


Grunnet lisens-utfordringer, som vi tidligere har dekket, vil ikke hele Netflix-biblioteket være tilgjengelig for disse kundene. I tillegg er video-kvaliteten maks 720p/HD (hva nå enn det betyr) og man ikke laste ned.”

Om reklamen:

“Nå vet vi også mer om hvor plagsomme reklamene blir ved lansering: reklamene har 15 eller 30 sekunder lengde og spilles av før og etter TV-serien og filmen har startet og konkludert.

Videre forklarer Netflix at det vil være i snitt fire til fem minutter med reklame per time, men slik vi skjønner det er det altså det over som gjelder ved lansering.”

Annonse