unrealengine52vr
Unreal Engine 5.2 har allerede delvis støtte for Lumen og Nanite, og nå har vi fått servert vår første smakebit.

Annonse


Unreal Engine 5 tar VR til et nytt nivå

Lumen og Nanite, lys- og tekstur-systemet til Unreal Engine 5, er ikke helt optimalisert for VR enda, men det betyr ikke at det ikke ser lovende ut.

Implementerer gradvis VR-støtte

Nå viser det seg at Unreal Engine 5.2, som Epic utvikler for tiden, har delvis støtte for de to teknologiene, og jaggu løfter det ikke detaljnivået til et nytt nivå i virtuelle verdener.

Twitter-kontoen “Hiroyan” er en av de som har vært tidlig ute og testet Unreal Engine 5.2 i VR, og han er imponert.

Når kommer AAA-spillet som gjør VR til allemannseie?

“Dett er uten tvil det mest detaljrike og realistiske jeg har sett i VR,” tweeter han med en tilhørende video. Klippet dumper oppdageren inn i en grotte med en lommelykt for å gå på en liten oppdagelsesferd, et spill er det altså ikke, men en kort teknologi-demo basert på den nye versjonen.

“Hiroyan” er mest imponert over detaljnivået når man kommer nærme objekter:

Det er vanskelig å formidle gjennom skjermbilder, men det er virkelig fantastisk når du er i stand til å komme supernære objekter og de har mikro-detaljer du kan se med dine egne øyne

“Hiroyan”

Klippet er tatt opp med en RTX 3090-maskin:

Annonse