Instagram sin vridning mot video-innhold får brukerne, og viktige kjendis-kontoer på det sosiale nettverket, til å se rødt.
iOS-sporingsblokkering og TikTok gir Zuckberg hodepine
Og det er ingenting som tyder på at ting blir bedre.
I et forsøk på å øke frekvensen av innhold man ser fra et større spekter av brukere, serverer tjenesten innhold fra personer man ikke følger – dette gjør det vanskelig å holde styr på innhold mange nøye har satt opp for å servere dem nøyaktig det de ønsker å se i oppdaterings-strømmen.
Innholdet anbefales av en AI og under fremleggelsen av andre-kvartalstallene til Meta (de de avslørte at omsetningen er ned for første gang i selskapets historie), avslørte Mark Zuckerberg at de skal mer enn doble innhold som serveres av selskapets algoritmer.
Annonse
Allerede er 15 prosent av innholdet som ses i strømmen anbefalinger – på tampen av neste år skal dette tallet opp til 30 prosent.
Forsikrer om at de fortsatt skal “støtte bilder”
Metas endringer av Instagram er et forsøk på å stagge presset fra TikTok, men å prøve å tvinge brukerne over til en opplevelse de kanskje ikke har bedt om, er risikabelt.
Det er mange tjenester og selskap som har gått dukken i desperate forsøk på å være noe de ikke er for å hamle opp med konkurrenter.
Fra en topp i november i fjor har det bare gått ned for Meta som gikk ned etter handelstid med nesten ni prosentpoeng:
Annonse