nvidiadldsr
DLDSR er smart AI-dreven økning av detaljnivået og ytelsen.

Annonse


Last ned Nvidia-driveren som gir bedre grafikk og ytelse

511.23-driveren fra Nvidia er lansert med DLDSR.

God of War er lansert til PC, også har Nvidia noe stort på lur i dagens driver

Det var for tre dager siden selskapet annonserte at de allerede i dag skulle lansere driveren med AR-teknologien:

“DLDSR er DSR med AI-teknologi slik at man kan kutte ned på doblingen av oppløsningen, men samtidig få samme bildekvalitet og bedre ytelse”, meldte vi den gang.

14. januar oppdaterer Game Ready-driveren Nvidia DSR med AI. DLDSR (Deep Learning Dynamic Super Resolution) tegner spillet med en høyere og mer detaljert oppløsning før den intelligent krymper resultatet tilbake til oppløsningen som skjermen din bruker. Denne “downsampling”-teknikken forbedrer bildekvaliteten ved å forbedre detaljer, jevne ut kanter og reduserer “shimmering”.

Nvidia

Støtte for Windows 11 sin dynamisk skjerm-oppdatering er også på plass i 511.23.

Flere spill får DLSS i dag

Støtte for DLSS og Reflex er å finne i Rainbox Six Extraction med denne driveren. Hitman III og The Anacrusis får DLSS – det samme gjør GRIT og Monster Hunter rise.

God of War til PC ble lansert i dag, og den nye driveren gir støtte for DLSS og Reflex:

Feilrettinger

  • Flicker/disappearing text occurs when 12-bit color is used. [3358884]
  • Random flickering occurs across the top of the screen when using desktop applications. [3427298]
  • In multi-monitor configurations, the screen may display random black screen flicker. [3405228]
  • [Detroit Become Human]: Random stuttering/freezing occurs in the game. [3389250]
  • [HDR][G-Sync]: Mouse pointer gets stuck after turning on HDR from the Windows Control
  • Panel or after toggling G-Sync from the NVIDIA control panel. [200762998]
    • To work around, click the mouse (right or left button). The mouse cursor will be sluggish for a few seconds before returning to normal operation.

Kjente feil

  • [Windows11][Far Cry 6]: Geometric corruption occurs in the benchmark and in gameplay. [3441540]
  • [NVIDIA Ampere GPU]: With the GPU connected to an HDMI 2.1 audio/video receiver, audio may drop out when playing back Dolby Atmos. [3345965]
  • [Deathloop][HDR]: TDR/corruption occurs in the game with Windows HDR enabled. [200767905]
    • If this issue occurs, toggle the Windows HDR setting.
  • Sonic & All-Stars Racing Transformed may crash on courses where players drive through water. [3338967]
  • [NVIDIA Advanced Optimus][NVIDIA Control Panel]: After setting the display multiplexer type to “dGPU”, the setting is not preserved across a reboot or resume from S4. [200779758]
  • [NVIDIA Image Scaling][Desktop]: The screen moves to the upper left corner on cold boot when Image Scaling is applied to the desktop. [3424721]
    • Do not apply NVIDIA Image Scaling to the desktop. It is intended only for video upscaling or for games which do not run with a scaling resolution unless the same Image Scaling resolution is applied on the desktop.
  • [NVIDIA Image Scaling][DirectX 11 video apps]: With Image Scaling enabled, video playback is corrupted or results in a system hang after performing an HDR transition. [3431284]
    • If HDR is required to be toggled from the Microsoft Control Panel, be sure to switch to a different Image Scaling resolution.

Annonse