googlestadia
I massesøksmålet hevdes det at Googles Stadia-tjeneste ikke leverte 4K og 6FPS i en rekke spill, som lovt.

Annonse


Husker du Stadia lovte dette, men ikke klarte å levere 4K og 60 FPS?

Husker du Google hypet opp Stadia med lovnader om ekte 4K-gameplay for to år siden, blant i Doom Eternal?

Stadia saksøkes for 4K og 60 FPS-skryt

Det er nesten komisk å huske tilbake på nå, da ikke en gang de nye konsollene tilbyr nye spill i ekte 4K.

Det er ikke en greie på PC heller, ikke i spill med ray tracing, for da må DLSS være aktivert for å nå akseptable FPS-nivåer selv på maskiner med god maskinvare.

masse-saksøkes tjenesten av Jacqueline Shepherd fra Queens i New York som sikter seg inn på Googles uttalelser før lanseringen:

Annonse


“Stadia er kraftigere enn både Xbox One X og Playstation 4 Pro kombinert og vil levere ultra kjapp, høy kvalitet og 4K 60 FPS gaming.

Lanseringen ble ikke den mange hadde håpet på

Spill som Doom Eternal og Destiny 2 ble lansert endte spillene å kjøre i 1080p og 60FPS eller oppskalert til 2160p og kun 30FPS.

Stadia-sjef Phil Harrison snakket opp Stadia, men nevner ikke “native” 4K-oppløsning i tweeten under. Om studioene eller utgiverne ikke definerer ekte 4K-oppløsning, er det som regel alltid snakk om oppskalering fra en lavere oppløsning, eller en lavere oppløsning.

Google gir som kjent opp sine egne Stadia-spill etter å ha prøvd et par år:

Annonse