Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Nekter telefonen å skru seg på? Det er ikke sikkert det er din feil. (Ill.: Trond Bie / ITavisen)

Har du betalt for dette? Du kan kanskje få pengene tilbake

Sjekk om din iPhone er kvalifisert.

Har du en iPhone 6s eller 6s Plus som nekter å slå seg på? Da kan det være mulig at du er aktuell for Apples nyoppstartede reparasjonsprogram.

Selskapet opplyser nå at de tilbyr gratis reparasjon av enkelte iPhone 6s og 6s Plus-modeller som inneholder en komponentfeil.

Feilen, som er beskrevet på selskapets nettside, skal altså ikke være en konsekvens av brukerfeil, men av en feil med maskinvaren.

Sjekk om din telefon er berørt

«Apple har funnet ut at enkelte iPhone 6s og iPhone 6s Plus-enheter ikke vil skru seg på som følge av en komponent som kan feile», skriver selskapet.

Feilen gjelder kun for modeller som ble produsert mellom oktober 2018 og august 2019. Du kan sjekke selv om telefonen din er blant de berørte ved å taste inn serienummeret for telefonen din på Apples nettside.

Kvalifiserte enheter kan repareres gratis i offisielle Apple-butikker, hos autoriserte Apple-forhandlere eller ved å sende inn telefonen direkte til Apple.

Kan be om refusjon

Som vanlig er det visse kriterier som må oppfylles for at enheten din skal være kvalifisert. Har telefonen andre skader enn den Apple tilbyr seg å fikse, for eksempel knust skjerm, blir ikke nødvendigvis reparasjonen utført gratis.

Men; har du allerede betalt for å få telefonen reparert? Da kan du være kvalifisert til å få pengene tilbake via Apple Support.

Les alt om programmet på Apples nettsider.

Kilde:
Apple via Gizmodo

Stikkord: 6s Plus, Apple, iphone 6s, reparasjon