Hopp til navigasjon Hopp til innhold
The Coalition gjør sitt for å få Gears of War 4 til å yte best mulig på PC. (Ill.: Microsoft Studios)

Slik skal Gears of War 4 bli enda heftigere på PC

Spill: The Coalition avslører detaljer.

Så langt har Microsofts storspill for Windows 10 fått kritikk for å underprestere samtidig som de mangler teknologi som får det beste ut av spillene.

Heftig PC-utgave
Gears of War 4 blir et av de første spillene som støtter Xbox Play Anywhere og Microsoft håper at lanseringen skal gå så smidig som mulig.

Digital Foundry har snakket med Mike Rayner, teknisk direktør i The Coalition, og i intervjuet kommer det frem en del interessante detaljer om PC-versjonen.

– Støtte for v-sync har nylig bli tilgjengelig for UWP og vi skal tilby støtte for ulåst bildefrekvens noe spillerne forventer fra dag én. Sammen med Unreal Engine 4 og våre egne modifikasjoner, kan vi dra enda mer ut av CPU-kjernene, noe som gjør at spillet ikke er CPU-bundet og som gir rom for GPU-en å vise seg frem med forbedret visuell kvalitet og høyere bildefrekvens. Enspiller blir ikke låst til 30 bilder sekundet på PC, sier han til Digital Foundry.

28 innstillinger
Rayner nevner også noen interessante ting som blir tilgjengelig for PC-utgaven:

  • Støtte for dynamisk oppløsning. Alle oppløsninger støttes med fornuftig synsfelt – også ultrabred.
  • Økt oppløsning på teksturer.
  • En ytelsesmodus.
  • Tilpass mus og tastatur slik man ønsker det.
  • Omfattende videoinnstillinger.

– Akkurat nå har vi 28 forskjellige innstillinger og vi vurderer om vi skal legge til mer for at folk virkelig skal få full kontroll. I tillegg tenker vi ekstra mye på hvordan disse innstillingene vil påvirke GPU/CPU/VRAM, så det er en klar sammenheng mellom endringer på innstillinger og ytelsen, forteller han til Digital Foundry.

Under kan du se et nytt klipp fra historiedelen i spillet. Gears of War 4 lanseres til Xbox One og Windows 10 11. oktober.

 

Kilde:
Eurogamer

Stikkord: GearsOfWar, Spill