Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Ashes of the Singularity tar nytte av DirecX 12 som ingen andre spill. Har du et ekstra skjermkort liggende er det bare å stappe det i maskinen, og spillet tar automatisk nytte av det uten behov for SLI eller Crossfire. (Ill.: Trond Bie/ITavisen)

Dette spillet gjør magiske ting med PC-en din

Spill: Silicon Valley (ITavisen:) Glem SLI, bare plugg inn ekstra GPU-en du har liggende.

Silicon Valley (ITavisen:) RTS-spillet Ashes of the Singularity fra Stardock er en skikkelig DirectX 12-show-off.

Les alle våre saker fra Xbox Spring Showcase.

Smartere enn de fleste andre
Spillet har fått mye omtale for å være det første DirectX 12-spillet, sponset av AMD.

En ting er DirectX 12-programvaren som gjør det mulig å vise mye mer på skjermen samtidig: skygger, effekter og andre morsomme ting som gjør opplevelsen enda morsommere og mer innbydende.

Magi
Dette er ikke nytt, men kombiner det hele med denne utrolig kule DirectX 12-funksjonen: dytt inn et skjermkort du har liggende i maskinen, og spillet tar automatisk nytte av det. Ingen SLI- eller Crossfire-løsning nødvendig.

Du kan ha et eldre Nvidia eller AMD-kort liggende, og hjelpe spillet til å heve FPS-en betraktelig. Ved å stappe inn et Nvidia-kort økte FPS-en i 4K med ekstremt detaljnivå fra 30 til 50 bilder i sekundet.

Ashes of the Singularity lanseres senere denne måneden, men finnes i test-versjon hos Steam nå.

Beviset:

Test-oppsettet tjente 20 flere FPS med Nvidia-kortet montert.
Test-oppsettet tjente 20 flere FPS med Nvidia-kortet montert.
Stikkord: directx, Maskinvare, Microsoft, Spill, xboxspring