Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Ashes of Singularity har blitt testet med både DX 11 og DX 12. (Ill.: Oxide Games)

Det første DirectX 12-spillet er 75 prosent kjappere

Gigantisk forskjellen i forhold til DX11.

I går ble Ashes of Singularity det første spillet til å støtte DX12, og Digital Foundry har selvsagt kjørt tester for å sammenligne ytelsen mot DX11.

Med v-sync
Testene er gjort med Radeon R9 390 og GTX 970, kjørende på Core i3 4130 opptil 3,4 GHz og Core i7 4790K opptil 4,4 GHz, og er kjørt på medium innstilling.

Som Eurogamer skriver, var det ikke mulig å deaktivere AMD v-sync i DX12-testene, så alle testene ble foretatt med v-sync aktivert.

Utkonkurrerer
I Core i3-testen så Digital Foundry en økning i bildefrekvens fra 24 med DX11 til 40 med DX12, noe som er en økning på hele 67 prosent. Mens kjørende på Core i7-prosessoren ble økningen på vanvittige 75 prosent, fra bildefrekvens på 29 til 49.

– Mest interessant er at i3 med DX12 knuser i7 med DX11, der begge kjører på samme GPU, i samme spill, med samme innstillinger, skriver Digital Foundry.

Lar du deg imponere av ytelsen i DirectX 12 under?

Les også: Her er beviset: DirectX 12 er mye kjappere.

 

Kilder:
Eurogamer, YouTube

Stikkord: DirectX 11, DirectX 12