Hopp til navigasjon Hopp til innhold
EA senker prisene på Battlefront II-heltene. (Ill.: Electronic Arts)

EA gjør «Star Wars»-endringer etter massiv kritikk

Spill: Satt uønsket Reddit-rekord med upopulær kommentar.

Som et svar på den massive kritikken fra spillerne, har Electronic Arts valgt å justere prisen på heltene i kommende Star Wars: Battlefront II.

Senker prisene
Spillselskapet har fått kritikk for at det kan ta hele 40 timer å låse opp én helt, men at man også kan bla opp ekte penger for å låse opp heltene umiddelbart.

I et nytt blogginnlegg skriver EA at antall spillvaluta, «credits», som trengs for å låse opp en «topphelt», senkes med 75 prosent.

«Det har vært mye diskusjon rundt hvor mye spillvaluta (og tid) som kreves for å låse opp noen av heltene, spesielt Luke Skywalker og Darth Vader. Å låse opp en helt er en stor prestasjon i spillet og noe vi ønsker at spillerne våre skal ha det gøy med. Vi har brukt informasjon fra betaen for å sette nivåene, men det er klart at flere endringer kreves», skriver EA og legger til at prisen justeres ned med 75 prosent.

Dette er de nye prisene:

  • Luke Skywalker og Darth Vader: 15 000 credits.
  • Emperor Palpatine, Chewbacca og Leia Organa: 10 000 credits.
  • Iden: 5000 credtis.

«Basert på hva vi har sett fra prøveutgaven vil de nye prisene gjøre det å låse opp en helt til en stor prestasjon, men også noe som er tilgjengelig for alle spillere», står det i blogginnlegget.

Fra originalsak
«Målet er å gi spillerne en følelse av stolthet og bragd ved å låse opp ulike helter», skriver EACommunityTeam i tråden og legger til hvordan de har gjort justeringer til systemet.

Når dette gikk i trykken i går hadde innlegget mottatt 155 000 tomler/stemmer ned, noe som er ny Reddit-rekord. Enkelte spurte om kommentaren er ment som en spøk, mens andre sa de vil avbestille Battlefront II.

Spillerne hadde regnet på det og kommet frem til at det blant annet vil ta flere titalls timer å låse opp én karakter. Dog kan man låse den opp umiddelbart ved å bruke ekte valuta, noe som ikke falt i god jord hos spillerne som tok  til Reddit for å uttrykke sin frustrasjon.

Star Wars: Battlefront II lanseres 17. november til PC, PlayStation 4 og Xbox One.

Er du fornøyd med endringene EA gjør med helteprisene i Battlefront II?

 

Kilde:
Electronic Arts

Stikkord: electronicarts, Spill, starwars