Microsoft svarer på den nedslående Consumer Reports-rapporten.
Microsoft svarer på den nedslående Consumer Reports-rapporten.

Annonse


– Vi står bak Surface

Den amerikanske forbrukerorganisasjonen Consumer Reports anbefaler ikke lenger Microsoft Surface. Valget om å fjerne anbefaltstempelet kommer etter en undersøkelse blant 90 000 Surface-brukere i USA der 25 prosent sier at de tror de vil oppleve et problem med enheten.

Er uenig i tallene
I et innlegg på Windows Blogs svarer Surface-toppen Panos Panay på rapporten fra forbrukerorganisasjonen, og er tydelig på at returandelen for Surface Book og Pro 4 er betydelig lavere enn 25 prosent.

Han starter innlegget med å skrive at selskapet er stolt over Surface-enhetene de har bygget:

«Det er derfor vi er skuffet over dagens undersøkelse fra Consumer Reports. Selv om vi respekterer Consumer Reports, er vi uenige i funnene deres», fortsetter Panay.

Annonse


I tillegg til den ovennevnte returandelen, holder Microsoft også oversikt over hendelser per enhet, «incidents per unit», som selskapet skriver er blitt forbedret for hver generasjon og er nå rekordlavt og godt under ett prosent.

– Vi er dedikerte
«Surface scorer også høyt i forbrukertilfredshet. 98 prosent av Surface Pro- og Book-brukere sier at de er fornøyd med deres enheter, og Surface Laptop og nye Pro fortsetter å få gode skussmål», skriver Surface-sjefen.

Tallene er basert på en undersøkelse for kunder i Australia, Frankrike, Japan, Kina, Storbritannia, Tyskland og USA foretatt av selskapet IPSOS på vegne av Microsoft i juni 2017.

Selskapet sier at de lytter til kundene sine og at de hele tiden presser seg for å videreutvikle og forbedre hver generasjon med enheter.

«Det er det vi gjør og det er hva kundene våre gjør, men jeg kan forsikre deg om at én ting aldri vil endre seg og det er vår forpliktelse overfor kundene våre og vårt fokus på å sørge for at din Surface-opplevelse kun blir bedre», avslutter Panay innlegget.

Hva syns du om kvaliteten på Surface-produktene?

 

Kilde:
Windows Blogs

Annonse