Sommeren er høysesong for mobiltelefonbrukere, og Telenor Mobil har registrert opptil 200 prosent økning i trafikken enkelte steder langs norskekysten.
Mer enn i fjorOgså Opplysningen har registrert en markant økning i antall henvendelser fra mobilbrukere uten telefonkatalog. I juni i år hadde 180-sentralene 32,4 prosent flere henvendelser i forhold til samme periode i fjor.Ventetid på 180
– Allerede i fjor merket vi en sterk økning i antall henvendelser som en følge av det økende antallet mobiltelefonbrukere, og i år er presset knallhardt i perioder, og kundene kan oppleve å få opptattsignal, sier Minnie Schmidt Thorvaldsen ved Opplysningen 180 i Risør til Agderposten.Dyre opplysninger
Det koster 9 kroner og 89 øre i minuttet å ringe opplysningen fra mobiltelefonen, men det finnes et rimeligere alternativ – tekstmeldinger.
Annonse
En annen måte å unngå kostbare nummeropplysninger på, er å oppdatere de forhåndslagrede nummer i telefonen.– De aller fleste kan være tjent med å bli bedre kjent med de mulighetene som ligger i mobiltelefonen, sier Anne Karin Augland.
Annonse