Selskapet bak de elektriske Boosted-brettene, og i senere tid sparkesyklene, har nå måttet kvitte seg med en betydelig andel av sine ansatte.
Det kunngjorde Boosted i dag. Selskapet er nå på utkikk etter potensielle kjøpere.
Skylder delvis på tariffkrig
Årsaken til de økonomiske problemene skyldes høye kostnader med utvikling, produksjon og vedlikehold av de elektriske fremkomstmidlene. Selskapet skylder også på «utfordringer med den høye kostanden forbundet med tariffkrigen mellom USA og Kina».
– Boosted-merkevaren vil fortsette med å jakte på strategiske valg under nytt eierskap, skriver selskapet i et blogginnlegg.
Annonse
Tidlig ute i markedet for mikromobilitet
Boosted ble startet i 2012 og var blant de første selskapene som lanserte elektriske rullebrett. I fjor utvidet selskapet porteføljen med en elektrisk sparkesykkel. Ifølge Boosted har mer enn 100 000 «sjåfører» reist titusenvis av mil med selskapets produkter.
– Vi er ekstremt stolt av hva selskapet vårt har oppnådd, og er takknemmlig for å se se mange fornøyde kunder kjører rundt med sine Boosted-kjøretøy hver eneste dag.
Kilde:
TechCrunch
Annonse