Microsoft har begynt å teste sin nye MSN Direct-tjeneste i 8 amerikanske storbyer, og har annonsert at de planlegger å utvide til over 100 storbyer og tettsteder i USA og Canada.
Web via FM
MSN Direct er en abonnementstjeneste som blåser liv i det tidligere annonserte Smart Personal ObjecTs (SPOT)-prosjektet, ved å oppdatere folks armbåndsur med fersk web-informasjon via FM-radio.
For eksempel kan man på denne måten «streame» nyheter, aksjekurser og kinoprogam via FM-båndet og ned på klokka, eller man kan motta MSN Messenger-beskjeder (men ikke sende) og oppdaterte påminnelser fra Outlook-kalenderen sin.
Års- eller månedsabbonnement
Abonnenter i USA vil i første omgang ha valget mellom å betale en månedsavgift på omlag 80 kroner for MSN Direct, eller et årsgebyr på ca. 480 kroner.
Selve SPOT-klokkene koster foreløpig fra 800-2.400 kroner, og er tilgjengelig fra produsenter som Fossil, Citizen, og Suunto.
Annonse