I en artikkel fra WSJ hevdes det at øyetracking og sensorer på hjulenbe ble droppet grunnet ineffektive løsninger og kost-bekymringer.
Musk: – Noen er for avhengig av autopilot
WSJ sikter til øyetracking som dyrt grunnet behovet for flere kameraer og sensorer, men påpeker også at det er utfordrende fordi det er så stor forskjell mellom høyden på kundene.
Tesla har uansett sett på muligheter til å følge mer med på bruken av autopilot, da kunder har brukt funksjonen som en erstatning for å følge med på veien.
Annonse
Kommer trolig senere
Fra før av er det slik at bilens autopilot stopper om bilen oppdager at den ikke kan lese veien, og føreren ikke tar kontroll over rattet, men amerikanske myndigheter konkluderte etter dødskrasjet i 2016 at dette ikke er nok.
Andre biler, som Cadillac 2018 CT6, har øyesensor for å forsikre seg om at føreren følger med. Vi tipper noe slikt kommer til Tesla også når de finner ut av implementeringen.
Selv melder Musk at det bare er sprøyt fra The Wall Street Journal at øyetracking ble droppet grunnet kost:
This is false. Eyetracking rejected for being ineffective, not for cost. WSJ fails to mention that Tesla is safest car on road, which would make article ridiculous. Approx 4X better than avg.
— Elon Musk (@elonmusk) May 14, 2018
Kilder:
WSJ (betalingsmur)
Engadget
Annonse