SOL (Scandinavia Online) er fortsatt suverent på topp når det gjelder både daglige og ukentlige brukere.
Gallups WEB-Topp inneholder de offisielle dekningstallene for nettsidene til en rekke norske aviser og rene nettaviser for de tre siste månedene – sammenlignet med perioden forut.
Dataene er samlet inn via Forbruker & Media, som er Norges eneste multi-medieundersøkelse. Her kartlegges ukentlig og daglig dekning for større nettsteder. Rundt 30.000 intervju gjennomføres hvert år, fordelt over 300 dager. 1% av befolkningen (13 år eller eldre) tilsvarer 36.915 personer.
Intervjugrunnlaget er 8.499 intervju (juli/august, september og oktober).
Annonse
Tallenes tale
Web-Topp – DAGLIGE lesere |
||
Plassering: | Jul/aug, sept og okt (tusen) | Mai, juni, juli/aug (tusen) |
1. SOL.no | 362 | 332 |
2. VG.no | 325 | 299 |
3. Startsiden.no | 284 | 251 |
22. DigiToday.no (IT) | 22 | 33 |
22. ITavisen.no (IT) | 22 | 26 |
29. PCWorld.no (IT) | 18 | 15 |
Web-Topp – UKENTLIGE lesere |
||
Plassering: | Jul/aug, sept og okt (tusen) | Mai, juni, juli/aug (tusen) |
1. SOL.no | 794 | 753 |
2. Kvasir.no | 742 | 724 |
3. VG.no | 738 | 705 |
24. ITavisen.no (IT) | 81 | 74 |
28. Digitoday.no (IT) | 55 | 66 |
28. PCWorld.no (IT) | 55 | 48 |
Om undersøkelsen
Gallup WebTopp er en dekningsundersøkelse som sier noe om antallet unike personer som har besøkt nevnte nettsted minst en gang i løpet av perioden.
WebToppen sier derimot ikke noe om hvor mange ganger de samme personene har vært innom nettstedene, ei heller hvor lang tid de har benyttet. I korthet betyr dette at Gallup
Norsk Gallup presiserer at WebTopp er en ren dekningsundersøkelse, og ikke en oppslagsmåling.
Les med om Web-Toppen på www.gallup.no.
Annonse