Sitatene er hentet fra Gratistelefonens webside.
Feil informasjon
Sannheten er imidlertid en helt annen. For nå får du bare bruke tjenesten i ti minutter hver dag. Da er kvoten din brukt opp. Feil informasjon, med andre ord.
– Vi har kartlagt ringemønsteret til abonnentene våre, og det viste seg at ytterst få ringte i mer enn ti minutter. Vi vil at så mange som mulig skal kunne bruke tjenesten, fremfor å ha noen få som ringer mye og beslaglegger kapasitet, sier Tore Bergersen til ITavisen.
Annonse
Bergersen er markedssjef i Gratistelefonen, og har forståelse for at enkelte kunder reagerer.
Klasseskille
– Jeg ser argumentene til de som er negative, sier han.
– Men vi skal lage et nytt system der alle i husstanden kan registrere seg. Er det for eksempel fire stykker i samme hus, kan de altså registrere seg alle sammen. Dermed får husstanden 40 minutter taletid, sier Bergersen.
– Og en enslig student på hybel får sine ti minutter?
– Det stemmer, sier Bergersen.
– Det er ikke slik at det er for mange kunder og for få annonsører da?
– Det er klart at vi gjerne skulle hatt flere annonsører, men vi jobber fortsatt med å bygge opp troverdigheten til et nytt medium, sier markedssjefen.
Flere abonnenter
Gratistelefonen hevder å ha 60.000 abonnenter. Og man regner med at tallet vil øke neste år.
Men da ville det jo kanskje vært positivt om man fikk snakke i mer enn ti minutter.
Annonse